عایق حرارتی ایزولتکو

بدون دیدگاه
754 بازدید
5 امتیاز

عایق حرارتی ایزولتکو از جمله محصولات شرکت رامان فیدار سازه می باشد، که در سیستم دیوارهای داخلی، دیوارهای میانی و نمای خارجی و سقف ها به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود. مواد اصلی تشکیل‌دهنده این عایق سیمان، دانه‌های سبک پلیترم و افزودنی‌های خاص جهت بهبود ویژگی های آن می‌باشد. این محصول که به صورت […]

عایق حرارتی ایزولتکو از جمله محصولات شرکت رامان فیدار سازه می باشد، که در سیستم دیوارهای داخلی، دیوارهای میانی و نمای خارجی و سقف ها به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود. مواد اصلی تشکیل‌دهنده این عایق سیمان، دانه‌های سبک پلیترم و افزودنی‌های خاص جهت بهبود ویژگی های آن می‌باشد. این محصول که به صورت ملات خشک آماده می‌باشد، در سه تیپ با دانسیته و مشخصات فنی متفاوت تولید می‌گردد.

عایق حرارتی ایزولتکو، عایق فوق سبک

عایق ایزولتکو به دلیل استفاده از دانه های سبک پلیترم (گرانول های پلی استایرن کوت شده و باردار شده) در ساختار خود، عایقی فوق سبک به شمار می رود. از آنجایی که وزن مخصوص عایق حرارتی ایزولتکو بسیار پایین بوده بنابراین استفاده از آن موجب کاهش وزن مرده اعمال شده به ساختمان و دیگر اجزای آن می‌شود که در نتیجه به سبک‌سازی ساختمان‌ها کمک بسیاری می‌گردد.

همچنین استفاده از عایق ایزولتکو به عنوان اندود نما، موجب سبکسازی نما و کل ساختمان می شود.

عایق پلیمری ایزولتکو با چسبندگی بسیار بالا

عایق ایزولتکو با داشتن مواد پلیمری و الیاف‌های مخصوص خاصیت چسبندگی بسیار بالایی نسبت به متریال های متداول مشابه خود دارد. این امر باعث ایجاد اتصال بسیار قوی و پایدار بین لایه عایق و سطح زیرین خود می شود و موجب می شود تحت تاثیر نیروهای کشش و فشار باد قرار نگیرد.

عایق حرارتی ایزولتکو به دلیل داشتن چسبندگی بسیار بالا، در ساختمانهای بلند مرتبه که نیروهای کشش و فشار باد بیشتری نسبت به ساختمانهای کوتاه دارند، بسیار مناسب می باشد و بهبود قابل توجهی در عملکرد سازه به همراه دارد. همچنین استفاده از این مواد افزودنی علاوه بر افزایش چسبندگی، مزایای دیگری از جمله حذف ترک‌های احتمالی، بهبود ویژگی های مکانیکی و عمر مفید عایق حرارتی ایزولتکو دارد.

عایق ایزولتکو، افزایش آسایش صوتی

با توجه به ضوابط استاندارد ۲۸۰۰ زلزله ایران، جداسازی دیوارها از ستون‌ها و سقف در اجرای دیوارها با قطعات بنایی الزامی است. این جداسازی ممکن است باعث به وجود آمدن درزهایی بین دیوار،ستون‌ها و سقف شود که موجب ایجاد درز صوتی و عبور هوا می شود.

با توجه به اینکه اجرای عایق ایزولتکو به صورت پاششی انجام می شود تمامی این درزهایی های صوتی را پوشش می دهد و از نشت هوا جلوگیری می نماید.

سازگاری با محیط زیست

همچنین بواسطه توجه ویژه این شرکت به محیط زیست و محیط زندگی انسان‌ها، محصولات رامان فیدار سازه کاملا سازگار با محیط زیست بوده و در ساختار آنها از هیچگونه دانه‌های معدنی مانند پرلیت و ورمیکولیت به منظور سبک‌سازی استفاده نمی‌گردد در نتیجه این محصولات حاوی مواد سمی و خطرناک مانند آزبست نبوده و برای استفاده در محیط زندگی بسیار مناسب می‌باشد. لازم به ذکر است که امکان رشد قارچ و کپک نیز در محصولات این شرکت وجود ندارد.

کاربرد و مزایای عایق ایزولتکو

محصول ایزولتکو را می‌توان جهت عایق‌کاری بر روی دیوارهای داخلی، زیر سقف‌ها استفاده نمود. یکی از مزایای این محصول، استفاده از آن بر روی دیوارهای خارجی به عنوان نمای اصلی ساختمان می‌باشد. از آنجا که این محصول چسبندگی بسیار خوبی به انواع سطوح دارد و نیز قابلیت فرم‌پذیری و قالب‌بندی را نیز دارا می‌باشد، می‌توان آن را به عنوان نمای اصلی استفاده کرد. به کمک لایه‌های نهایی مونوکپ می‌توان ایزولتکو را در هر رنگی و با هر ظاهری اجرا نمود.

استفاده از مونوکپ علاوه بر زیبایی بیشتری که به نمای پایانی می‌بخشد، به دلیل خاصیت تراوایی موجب عمر بیشتر نما شده و دوام بسیار بالایی در برابر رطوبت و بارندگی دارا خواهد بود. این محصول با تکیه بر خواص ویژه خود علاوه بر عایق کردن دیوارها و سقف‌ها در برابر انتقال حرارت و رطوبت، عایق مناسب صوت نیز می‌باشد و با استفاده از این محصول می‌توان از انتقال صدا بین محیط‌های مختلف ساختمان جلوگیری کرد. پس بنابراین این محصول عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی می باشد.

ضریب هدایت حرارتی محصول ایزولتکو 230 معادل W/mk 0.063 می‌باشد، و با توجه به چگالی پایین، سرعت اجرای بالا، میزان صدا‌بندی و …..  این محصول بهترین گزینه جهت عایق‌کاری سقف‌ها و دیوارها می‌باشد.

 

اجرای عایق ایزولتکو

این عایق حرارتی پاششی بصورت ملات خشک آماده تولید می‌گردد و جهت اجرای آن می‌بایست هر کیسه از این محصول را با مقدار مشخصی آب مخلوط نمود و به کمک دستگاه‌های پاشش بر روی سطوح مختلف اجرا کرد.

 

این محصول دارای چسبندگی بالایی بوده و بر روی تمامی سطوح از قبیل سیمانی، فلزی ، چوبی و …. به خوبی اجرا می‌گردد. از آنجایی که این محصول بصورت پاششی اجرا می‌گردد، میزان عایق‌کاری در تمام سطح اجرا شده به یک اندازه بوده و همچنین هیچگونه پل حرارتی ایجاد نمی‌گردد.

این محصول را می‌توان در ضخامت‌های مختلف بسته به نیاز ساختمان اجرا نمود. بدین منظور قبل از اجرای آن می‌بایست به تناسب ضخامت مورد نظر کروم‌بندی نمود و سپس اقدام به پاشش ایزولتکو کرد. پس از آن با استفاده از شمشه‌های مخصوص سطحی یکدست و یکنواخت بدست می‌آید. سپس می‌توان با استفاده از لایه‌های نهایی این محصول آن را در انواع رنگ‌ها مورد استفاده قرار داد.

این محصول در نقاط مختلف جهان نیز تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کشورهایی که اقدام به تولید این محصول کرده‌اند می‌توان به ایتالیا، فرانسه، بلژیک، قبرس، ترکیه و…… اشاره کرد.

همچنین از این محصول در بسیاری از پروژه‌های داخلی و پروژه های بین‌المللی استفاده شده است که برای مشاهده آن به صفحه نمونه کارها مراجعه فرمایید.

 

3.5/5 - (2 امتیاز)
دسته بندی :

دیدگاه های شما

هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید